Bolsward Op Podium

Nicsz

Welke Bolswarder kent ze niet? De band Nicsz ! Eén van de meest succesvolle bands uit de regio van het moment.
Deze jonge Friese (Bolswardse) band timmert aardig aan de weg en heeft optredens die al ver over de Friese grenzen gaan. Ze stonden al in voorprogramma’s van onder meer Krystl, Lucas Hamming, het Pink Floyd Project en Mattanja Joy Bradley en waren al te gast bij 3FM en Omrop Fryslân.

In 2014 kwam hun eerste album Mr. uit. De plaat staat vol met poprock nummers, wat de band een finaleplek opleverde bij de Kleine Prijs van Fryslân. De gitarist Klaas Zijlstra werd tijdens die editie zelfs uitgeroepen tot Beste Gitarist van Friesland. De band wordt muzikaal beïnvloed door Foo Fighters, Red Hot Chili Peppers, Arctic Monkeys, Nirvana en Biffy Clyro.

Het is duidelijk, Nicsz zit niet stil! Recensies over deze band zijn erg goed:
3Voor12 schreef: ,,Nicsz beschikt over een gevarieerd arsenaal aan pakkende powerpopsongs. Met een zanger die z’n publiek goed weet te bespelen en een gitarist die met gemak enkele klassieke riffs uit zijn gitaar tovert, is Nicsz een veelbelovende band.”
En Troanies Rockbattle: ,,Jong, enthousiast, een zeer goede instrumentbeheersing, goede ritmesecties en de vraag om alsjeblieft nooit te stoppen!”

Maar he, dat wisten wij toch allang?!
Boek Nicsz nu via de website: www.nicsz.nl of kijk op Facebook.

Bandleden:
Lead zang / Gitaar: Sytse de Witte
Gitaar: Klaas Zijlstra
Basgitaar: Willem Zijlstra
Drum: Sjoerd de Vries

Laat hieronder een reactie achter

reacties

en blijf op de hoogte van het laatste nieuws!