Bolsward Op Podium

Over BOP

Bestuur Stichting BOP
Als stichting zijn wij het gehele jaar door bezig met onze drie evenementen.
OlieBOP
OlieBOP is een jaarlijks muziekspektakel rond oud & nieuw in Bolsward. Alle muzikanten (individueel)  in en om Bolsward worden opgeroepen om samen het oude jaar af te sluiten en het nieuwe jaar in te luiden! Er worden van de deelnemende muzikanten meerdere (willekeurige) bands gevormd. Zij krijgen een lijst met muziek en een x aantal oefenavonden om het uiteindelijk uit te voeren tijdens OlieBOP. Elk jaar is het weer een verassing voor het publiek wie er op het podium verschijnen.
Nieuws: een nieuwe formule voor OlieBOP
We slaan een nieuwe weg in met ons evenement OlieBOP. Na 17 jaar OlieBOP hebben wij het gevoel de intimiteit en interactie tussen de muzikanten en publiek uit het oog zijn verloren en het tijd voor vernieuwing is. Daarom hebben wij besloten terug te gaan naar de locatie waar het allemaal begon; De Groene Weide. Ook zal het evenement verplaatst worden naar de maand maart. Wat onveranderd blijft is dat de deelnemers  wekelijks gaan oefenen om er een mooie avond van te maken. Wij willen graag samen met de muzikanten en het publiek er een geweldig feest van maken! Wij zijn tevreden als de muzikanten en publiek een topavond hebben gehad! Lees er hier meer over.
ParkBOP
Na OlieBOP hebben we een korte pauze en beginnen we per februari met ons volgende evenement ParkBOP. Elk jaar op Hemelvaartsdag in het Julianapark Bolsward, staat de hele middag staat in het teken van nieuw opkomende bands. Er treden de verschillende nieuwe bandjes op die graag willen spelen voor een groter publiek. Pop, rock, funk, soul, alles is mogelijk! Ook is er voor de kinderen genoeg te doen. Sinds een aantal jaren hebben wij er een kids area bij.
BolleBOP
In 2015 was de eerste editie van BolleBOP, ter ere van ons 15 jarig bestaan. BolleBOP is de muzikale afsluiting van het vierdaagse- agrarische feest van Bolsward; Bolletongersdei en vindt plaats op de eerste donderdag van oktober. BolleBOP richt zich op de veelbelovende bands uit de omgeving, die volgens ons de aandacht en een groter podium verdienen. Een avond vol vertier en plezier.
Momenteel bestaat het BOP bestuur uit:
Peter Wiersma (Voorzitter)
Rob Visser (Penningmeester)
Chénah Rinsampessy
Sietske Wijnja
Bouke Zijlstra
Doorgaans zijn wij altijd opzoek naar nieuwe bestuursleden of vrijwilligers. Naast dit bestuur, hebben wij ook andere vrijwilligers nodig.  Zo zou je bijvoorbeeld kunnen helpen met de kleinere werkzaamheden die wij als stichting doen. Denk aan opbouwen/opruimen van evenementen of helpen bij de garderobe. Ook staan wij open voor Maatschappelijke stages.
Lijkt het je wat en/of heb je zelf goede ideeën? Neem contact met ons op! Kijk op onze Facebook Pagina of mail naar info@stichtingbop.nl.
Bestuur Stichting Bop
Bestuur v.l.n.r. a.n.v. Chris Gaitanis, Peter Wiersma, Edwin Veltman (voormalig bestuurslid), Bouke Zijlstra. Sietske Wijnja, Chénah Rinsampessy, Jennifer Haga (voormalig bestuurslid). (niet op foto: Rob Visser)
Het bestuur tijdens Heamiel Intocht 2016 als de B(T)oppers.

Bewaren

en blijf op de hoogte van het laatste nieuws!