Bolsward Op Podium

Over BOP

Bestuur Stichting BOP
Als stichting zijn wij het gehele jaar door bezig met onze drie evenementen.
OlieBOP
OlieBOP is een jaarlijks muziekspektakel rond oud & nieuw in Bolsward. Alle muzikanten (individueel)  in en om Bolsward worden opgeroepen om samen het oude jaar af te sluiten en het nieuwe jaar in te luiden! Er worden van de deelnemende muzikanten meerdere (willekeurige) bands gevormd. Zij krijgen een lijst met muziek en een x aantal oefenavonden om het uiteindelijk uit te voeren tijdens OlieBOP. Elk jaar is het weer een verassing voor het publiek wie er op het podium verschijnen! In 2016 hebben we al een start gemaakt en de bedoeling is dat dit onderdeel de komende jaren een steeds grotere rol krijgt; De DJ. Samen met de DJ proberen wij elk jaar iets nieuws toe te voegen. Afgelopen jaar (2017) hebben wij dit gedaan met een DJ Mash Up waarbij de zang begeleid werd door de DJ.
ParkBOP
Na OlieBOP hebben we een korte pauze en beginnen we per februari met ons volgende evenement ParkBOP. Elk jaar op Hemelvaartsdag in het Julianapark Bolsward, staat de hele middag staat in het teken van nieuw opkomende bands. Er treden de verschillende nieuwe bandjes op die graag willen spelen voor een groter publiek. Pop, rock, funk, soul, alles is mogelijk! Ook is er voor de kinderen genoeg te doen. Sinds een aantal jaren hebben wij er een kids area bij.
BolleBOP
In 2015 was de eerste editie van BolleBOP, ter ere van ons 15 jarig bestaan. BolleBOP is de muzikale afsluiting van het vierdaagse- agrarische feest van Bolsward; Bolletongersdei en vindt plaats op de eerste donderdag van oktober. BolleBOP richt zich op de veelbelovende bands uit de omgeving, die volgens ons de aandacht en een groter podium verdienen. Een avond vol vertier en plezier.
Momenteel bestaat het BOP bestuur uit:
Peter Wiersma (Voorzitter)
Jennifer Haga (Penningmeester)
Chénah Rinsampessy (
Chris Gaitanis
Sietske Wijnja
Bouke Zijlstra
Doorgaans zijn wij altijd opzoek naar nieuwe bestuursleden of vrijwilligers. Naast dit bestuur, hebben wij ook andere vrijwilligers nodig.  Zo zou je bijvoorbeeld kunnen helpen met de kleinere werkzaamheden die wij als stichting doen. Denk aan opbouwen/opruimen van evenementen of helpen bij de garderobe. Ook staan wij open voor Maatschappelijke stages.
Lijkt het je wat en/of heb je zelf goede ideeën? Neem contact met ons op! Kijk op onze Facebook Pagina of mail naar info@stichtingbop.nl.
Bestuur Stichting Bop
Bestuur v.l.n.r. a.n.v. Chris Gaitanis, Peter Wiersma, Edwin Veltman, Bouke Zijlstra. Sietske Wijnja, Chénah Rinsampessy, Jennifer Haga. (niet op foto: Jolanda Flameling- Oostenveld)
Het bestuur tijdens Heamiel Intocht 2016 als de B(T)oppers.

Bewaren

en blijf op de hoogte van het laatste nieuws!