ParkBOP 2014: enthousiast en divers!

Vanaf 9 uur ’s ochtends werd er hard gewerkt om alles weer op z’n plaats te krijgen: geluidsinstallaties, zitbankjes, BOP stand, prullenbakken, catering, Disney molen, springkussen en andere tentjes waar wat te halen viel.

Om 14:15 uur werd HOT & TOASTY aangekondigd, een dames-trio uit Franeker, Wieuwerd en Bolsward die met hun gezellige tafereeltje terug gingen in de tijd toen girlgroups in kwamen. Denk aan de Andrew Sisters en The Supremes. Tussendoor lekker kakelend over wat voor leuke mannen er voorbij liepen en waar de interesses van de dames lagen. De een nog bonter dan de andere.

Oh, en ze hadden ook nog tijd om onder het zingen een foto met je te maken en als je wat lekker wilde dan schonken ze limonade voor 2 kwartjes en ook een tosti was zo gemaakt, heerlijk!

Rond half 3 was DRIVE BY aan de beurt, een 4 koppige band die uit OlieBOP voortgekomen is, met als frontvrouw Esmee Tolsma. Een leuke invulling van mannelijke en vrouwelijke rocknummers.

Wellicht gaan we ze vaker zien!

BILLBOARD is een strakke band uit Drachten met maar liefst 9 muzikanten, waaronder 3 blazers, een zanger en zangeres. Goed ingespeeld op elkaar speelden ze de lekkere dansnummers maar ook luisterliedjes. Een gitaarsolo van Rosanna van de 80s band Toto werd zeer goed ontvangen.

Tussen de bands door, die ook wel de tijd namen om op te bouwen, konden de meiden van HOT & TOASTY hun gang gaan met meer leuke nummers uit de 50s en 60s. THE FUNKY 5 welke ook uit Bolsward afkomstig is, is ook nog maar net begonnen. Een heel leuke invulling van soul/funk met inderdaad een jazz-sausje begeleidt door Fokelien Looijenga op sax. Zangeres Dian kon hier prima invulling aan geven!

Tussen de bandjes door konden de kids genieten van lekker springen in het krokodil springkussen of lekker draaien op pluto in de Disney molen. En na dat heftige spelen was er een ijsje of suikerspin. De ouderen genoten van een biertje of wijntje terwijl de zon zich steeds vaker liet zien.

En toen kwam de Fleetwood Mac Tribute band, ook onlangs opgezet echter was daar niets van te merken! Heerlijke meezingers als Rhiannon, Don’t stop maar ook de wat minder bekende uit de blues periode werden zeer professioneel gespeeld en meerstemmig gezongen. Sommige nrs waren iets bijgewerkt, hetgeen het extra speciaal maakte.

HOT & TOASTY mocht nog 1x tussendoor hun vleierij en zangkunsten laten zien, echter ging dat niet geheel soepeltjes, omdat het tosti apparaat het te warm had gekregen. Alles kwam toch nog goed, zodat de dames hun laatste klanken konden laten horen voordat de slotact begon.

Die slotact was de band TWINKLING TEARS, in de jaren 80 opgericht met frontman Tony Tingen in de wave periode. De band schreef en arrangeerde hun liedjes zelf en genoot van behoorlijke aanhang. Halverwege jaren 80 werd een LP opgenomen, helaas viel de band kort daarna uit elkaar.

Totdat een paar jaar geleden men elkaar weer via facebook wist te vinden en een reunie piece of cake leek. De toetsenist van toen werd vervangen door een ervaren nieuwe en ook de achtergrondzangeressen zijn er nieuw bijgekomen.

Ondanks dat een deel van het publiek alweer huiswaarts was gegaan, ParkBOP was enorm uitgelopen, genoten nog velen van de melodieuze muziek en de zang van Tony en Karin op achtergrond (of was het toch Ellen).

ParkBOP 2014 is weer zeer geslaagd.

Stichting BOP bedankt Stagemaster Geluid & Techniek, Rein Galama, Brasserie E&D, EHBO, Beveiliging, J Kelderhuis attractieverhuur, Vogelzang Tentenverhuur, Boels Toilettenverhuur en natuurlijk alle bands!

Rond 11 uur ’s avonds kon het licht uit.

Bekijk de foto’s